Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Fabrice Barbier

Site web et SEO

Contexte

Fabrice est un barbier installé à Lausanne avec de nombreuses années d’expériences. Dans un domaine extrêmement concurrentiel, il souhaitait se démarquer et a fait appel à Vojood afin de créer un site web répondant aux attentes de sa clientèle.
Il se compose d’une page principale où on retrouve toutes les informations essentielles (présentation, services, tarifs, contact), d’un blog et surtout d’une page de réservation en ligne afin de faciliter la prise de rendez-vous.

Une fois le site web lancé, nous avons mis en place une stratégie SEO afin d’obtenir un positionnement privilégié sur les moteurs de recherche. En l’espace de quelques semaines, son positionnement dans la SERP (Search Engine Result Page, c’est-à-dire la page de résultats) s’est largement amélioré sur des mots clés très convoités. Auparavant classé en 3ème page de résultats, il arrive désormais systématiquement en première page (à savoir que seulement 0.44% des utilisateurs se rendent à la 2ème page de résultats*) avec le mot-clé « Barbier Lausanne« .

www.fabricebarbierlausanne.ch 

*[source : https://backlinko.com/google-user-behavior]

Réalisations

  • Création du site web 
  • Stratégie SEO et réalisation 
  • Campagne SEA

site web Responsive